طول دوام دندان پرکرده چقدر است؟

به جدیدترین اطلاعات و مطالب مفید پزشکی با ما همراه باشید

طول دوام دندان پرکرده چقدر است؟

هنگامی که حفره روی دندان ایجاد می شود، دندانپزشکان اغلب پرکردن را توصیه می کنند. حفره سوراخی است که در اثر دفع اسیدها در دندان ایجاد می شود. این سوراخ ها به طور مداوم گسترش می یابند تا زمانی که دندان را از بین ببرند یا منجر به عفونت شوند.در طول استفاده از پر کردن دندان ، دندانپزشک با تزریق یک ماده بی حس کننده شروع می کند و مواد پوسیده دندان را از دندان آسیب دیده خارج می کند. سپس سوراخ دندان با ماده ای پر می شود که به آن پرکننده می گویند. موادی که می توان برای پر کردن دندان استفاده کرد عبارتند از:

طلا

پرسلین

آمالگام نقره

رزین کامپوزیت

پرکننده های رزین کامپوزیت به دلیل زیبایی شناسی عالی و مقرون به صرفه بودن، محبوب ترین نوع هستند. هنگامی که از کامپوزیت ها برای پر کردن استفاده می شود، فرآیند کاملاً مشابه است، اما مواد باید با نور ماوراء بنفش پخت شوند.

بیشتر بخوانید: آخرین تکنولوژی دندان مصنوعی چیست؟

طول عمر پر کردن دندان

پرکردگی های دندانی که از مواد فلزی یا طلایی ساخته شده اند تا 20 سال دوام دارند. از طرف دیگر، مواد مدرن تر مانند چینی نیز باید مدتی دوام بیاورند، اما معمولاً بیش از 10 سال طول نمی کشد. رزین کامپوزیت، در حالی که یک ماده محبوب است، آنقدر قوی نیست. اکثر بیماران بین 5 تا 10 سال نیاز به جایگزینی پر کردن کامپوزیت دندان دارند. مدت زمان ماندگاری پرکردن دندان به شدت به روال بهداشت دهان و دندان بیمار و سلامت آنها بستگی دارد. کسانی که به طور روزانه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را انجام می دهند، کمتر نیاز به تعویض زود هنگام پرکردگی دارند. از طرف دیگر، بیمارانی که در ورزش شرکت می کنند یا مستعد آسیب هستند ممکن است پرکردگی دندان طولانی مدت نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: آیا تکنولوژی خاصی برای رشد دندان‌های جدید وجود دارد؟

سایر موارد قابل توجه

پرکردگی ها بسته به مواد مورد استفاده، اندازه پرکردن، محل دندان و میزان مراقبت بیمار از دهان خود به گونه ای طراحی شده اند که بین 7 تا 20 سال دوام داشته باشند. پرکردن ها با نیروهای گاز گرفتن ایجاد شده در هنگام جویدن مقابله می کنند و به مرور زمان بر آنها اثر می گذارد. سایش و پارگی می تواند منجر به ایجاد ترک، شل شدن یا افتادن کامل مواد شود. در نتیجه، باکتری ها و اسیدهای موجود در دهان آزادانه شروع به گسترش حفره می کنند.معاینات منظم دندان برای تعیین زمان جایگزینی پر کردن دندان بسیار کمک می کند. به عنوان مثال، ترک هایی که ایجاد می شوند به ندرت قابل مشاهده هستند، اما می توان آنها را به راحتی با اشعه ایکس تشخیص داد.

از دندان های پر کرده خود محافظت کنید

اگر برخی از دندان های شما در اثر پوسیدگی آسیب دیده اند، با مطب سنت جورج ما تماس بگیرید یا به آن مراجعه کنید. دندانپزشک ما در مورد بهترین گزینه ها، که ممکن است شامل پر کردن دندان باشد، به شما آموزش می دهد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت های دندانی با سلول های بنیادی چیست؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.