بعد از پرکردن از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟

به جدیدترین اطلاعات و مطالب مفید پزشکی با ما همراه باشید

بعد از پرکردن از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟

پر کردن یک درمان رایج برای پر کردن حفره ها و رفع پوسیدگی دندان است. این درمان‌ها اغلب از مواد همرنگ و بادوام استفاده می‌کنند که می‌توانند چندین سال دوام بیاورند، اما تنها در صورتی که از پرکردگی به درستی مراقبت شود. به منظور محافظت از عمل و بهبود زمان نقاهت، مهم است که از خوردن برخی غذاها پس از پرکردن پرهیز کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت کامپوزیت دندان

مراقبت های بعدی مناسب برای پر کردن

حتی اگر مواد پرکننده برای مقاومت در برابر سایش فشار و گاز گرفتن هنگام غذا خوردن ساخته شده اند، این مواد مستعد آسیب هستند. پرکردن باید حداقل پنج سال طول بکشد، اما این تحت تاثیر عادات بهداشت دهان و دندان، جایی که پرکننده قرار می‌گیرد، فشردن یا ساییدن بیش از حد دندان‌ها و انتخاب‌های غذایی است. با رژیم غذایی، انتخاب های غذایی می تواند تاثیر طولانی مدتی بر پرکردگی داشته باشد، هرچند در روزهای پس از پر کردن، آسیب ممکن است فوری تر باشد.در سال‌های گذشته، بیماران اغلب مجبور بودند حداقل 24 ساعت منتظر بمانند تا پر کردن آمالگام سنتی سفت شود. به بیماران هشدار داده شد که برای جلوگیری از شکستگی یا بریدگی ترمیم، خوردن و آشامیدن را برای آن دوره از زمان به حداقل برسانند. با پر کردن کامپوزیت ، بیماران می توانند انتظار داشته باشند که سخت شدن خیلی زودتر اتفاق بیفتد. با این حال، با توجه به شرایط عمل، مانند محل قرار دادن پر کردن یا در صورت استفاده از هر گونه مواد بی حس کننده، ممکن است محدودیت های غذایی توسط دندانپزشک توصیه شود.

انتخاب غذا بعد از پر کردن

در چند ساعت اول پس از قرار دادن پر کردن، لب‌ها و زبان همچنان ممکن است در اثر عمل بی‌حس باشند. اگر چنین است، سوزاندن زبان یا لب های خود با موادی که خیلی داغ هستند بسیار آسان است. همچنین گاز گرفتن اشتباه زبان در حالی که بی حسی از بین می رود آسان تر است. چندین دلیل دیگر نیز وجود دارد که چرا باید از مصرف برخی غذاها خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: قیمت لمینت دندان

غذاهای سرد و گرم

از نوشیدن یا خوردن هر چیزی که گرم است خودداری کنید و رژیم را به غذاهای نرم محدود کنید. ممکن است حساسیت و درد در نزدیکی محل پر شدن وجود داشته باشد، که در انتخاب بین غذاهای نرم یا سفت نیز باید در نظر گرفته شود. ترکیب دندان با پر کردن تغییر کرده است و چندین ساعت یا تا یک روز یا بیشتر طول می کشد تا سازگار شود. اگر مواد پرکننده با تغییرات شدید دما منبسط و منقبض شوند، غذاها یا مایعاتی که خیلی گرم یا سرد هستند نیز می‌توانند بر عامل پیوند تأثیر بگذارند.

غذاهای سفت یا جویدنی

حتی اگر هنگام خروج از مطب دندانپزشکی باید پرکننده سفت شود، گاز گرفتن غذاهای خیلی سفت می‌تواند باعث شکستگی آن شود. غذاهای جویدنی می توانند در دندان ها گیر کنند و به طور بالقوه باعث تضعیف مواد پرکننده در زمانی که تازه هستند می شوند.

غذاهای چسبنده و آدامس

پس از قرار دادن آدامس توصیه می شود از جویدن آدامس یا غذاهای چسبنده دوری کنید. جویدن آدامس به طور بالقوه می تواند تناسب پرکردگی را تغییر دهد و منجر به تکرار یا روش اصلاحی در مسیر شود.

بیشتر بخوانید: قیمت ایمپلنت دندان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.